حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان، روحانی پرشوری است که بیشتر جوانان او را می‌شناسند، حرف‌هایش دلنشین است.

مردی از جنس پیاده روی عاشقانه

 او مردی است که به گفته خودش تلاش کرده تار و پود زندگی اش را به سیره سعادتمندانه اهل بیت عصمت و طهارت(ع) گره بزند. استاد پناهیان به سال ۱۳۴۴ در خانواده‌ای مذهبی و روحانی و در تهران متولد شده است، پدرش مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ غضنفر پناهیان  از روحانیون  و مبلغان برجسته تهران  بود.

پناهیان در دوران تحصیلات متوسطه، همزمان تحصیلات حوزوی را آغاز کرد و از سال ۱۳۶۲ تحصیلات خود را در حوزه علمیه قم پی گرفت. وی پس از پایان دروس سطح حوزه، به مدت 12 سال از درس خارج حضرات آیات عظام وحید خراسانی، جوادی آملی، سید محمدکاظم حائری، آیت‌ا... تهرانی، آیت‌ا... سیدمحمود شاهرودی و همچنین مقام معظم رهبری  حضرت آیت‌ا... العظمی خامنه ای بهره
 برد.

پناهیان از آغاز دبیرستان و در کنار تحصیل در حوزه، با تدریس کتاب‌های شهید مطهری، به تبلیغ و آموزش در محیط‌های دانش‌آموزی، دانشگاهی و حوزوی رو آورد و البته در دفتر همکاری حوزه و دانشگاه همزمان به تحصیل در رشته روان‌شناسی پرداخت.

وی عضو هیأت علمی مرکز تخصصی تبلیغ قم بوده و در زمینه تدریس و طراحی سرفصل‌ها و تدوین کتاب‌های آموزشی با آن مرکز همکاری می‌کند و البته درکنار فعالیت‌های تبلیغی، به فعالیت‌های اجرایی و مدیریتی در عرصه‌های فرهنگی نیز اشتغال داشته و از معاونت فرهنگی لشگر ۲۷ محمد رسول ا...(ص) در دوران دفاع مقدس تا معاونت فرهنگی  و تبلیغ نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و مرکز جهانی علوم اسلامی، همواره در برنامه‌ریزی و مدیریت فرهنگی فعالیت داشته است.

 وی افزون بر 10 سال همزمان با تدریس در دانشگاه هنر، مسؤولیت نهاد این دانشگاه را نیز بر عهده داشته و در کنار مشاور رئیس  نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و فعالیت تبلیغی، به تدریس در حوزه و دانشگاه و همچنین پژوهش و تدوین در علوم اسلامی مشغول است.

وی هم اکنون افزون بر عضویت در شورای عالی تبلیغ حوزه های علمیه سراسر کشور، مدرسه علمیه و مرکز تخصصی دارالحکمه را نیز در حوالی غرب تهران تأسیس کرده است که طلاب در دو سطح یک  دروس عمومی حوزه و سطح دو تخصصی تبلیغ را نیز فرا می‌گیرند که مورد استقبال طلاب و جوانان قرار گرفته است.

از پناهیان صدها سخنرانی توسط مؤسسه «عصر بیان معنوی» به تولید انبوه رسیده است و افزون بر آن کتاب هایی با عناوین، «شهر خدا» درباره برکات ماه رمضان،  «انتظار عامیانه، عالمانه و عارفانه»، «رهایی از تکبر پنهان»، «شکوه امر خدا» و... در کارنامه فعالیت های تألیفی و فرهنگی وی خودنمایی می‌کند.

این روحانی همچنین به عنوان مبلغ دینی تاکنون به کشورهای اوکراین، بحرین و کانادا سفر کرده و  به تبلیغ علوم دینی در عرصه بین المللی پرداخته است.

اما یکی از مهم‌ترین نکات برجسته زندگی حجت الاسلام و المسلمین پناهیان، به نگاه ویژه این روحانی خوش بیان درباره اربعین حسینی، پاسداشت این واقعه بزرگ و راهپیمایی باشکوه حسینی در این روز اختصاص دارد.

وی مردی است که پیاده روی اربعین را عاشقانه دوست دارد و از آن به عنوان نمادی برای مبارزه با کفر و ارایه پیام حسینی به همه جهان یاد می‌کند.

وی اعتقاد راسخ دارد که اربعین، مجلس روضه‌ای است که خود امام حسین(ع) برگزار کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان خودش یکی از زائران حسینی در پیاده روی اربعین است و تأکید  دارد، این پیاده روی از جنس ظلم ستیزی و ادامه راه سترگ امام حسین(ع) است که ما باید آن را با دل و جان حفظ کنیم تا به حکومت امام زمان(عج) بپیوندد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بچه مسلمان IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    از خدای متعال سلامتی وتوفیقات روز افزون را برای این روحانی عالی قدر مسالت مینمایم وامیدوارم که امثال ایشان افزون گردد